حدس دیپلمات آمریکایی درباره از سرگیری روابط ایران و بحرین

به گزارش آخرین خبر، ایسنا نوشت: دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورنزدیک به برآورد درباره زمان ازسرگیری روابط ایران و بحرین پرداخت.

حدس دیپلمات آمریکایی درباره از سرگیری روابط ایران و بحرین

باربارا لیف، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در نشستی با نمایندگان کنگره آمریکا گفت، بحرین که روابط دیپلماتیک با تهران را از سال 2016 قطع کرد، احتمالا به زودی روابطش با ایران را از سر می گیرد.

بحرین در پی قطع روابط دیپلماتیک تهران-ریاض، روابط با ایران را قطع کرد.

لیف گفت که به نظرم به زودی این اتفاق خواهد افتاد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اخیرا در یک نشست خبری درباره آخرین تحولات در رابطه ایران با بحرین گفت که ما از توسعه روابط با کشورهای همسایه و منطقه استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: مقامات دولت بحرین آمادگی خود در این زمینه را اعلام نموده اند و همانطور که اشاره کردم ما نیز از ارتباط و توسعه روابط و توسعه مناسبات با کشورهای همسایه و منطقه و عربی اسلامی استقبال می کنیم در عین حال که بر این موضوع نیز تاکید داریم که باید زمینه ها و مقدمات لازم برای از سرگیری روابط دو کشور ایران و بحرین فراهم گردد و ان شاءالله این گام صورت بگیرد.

کنعانی با بیان این که گفت وگو به صورت غیرمستقیم بین دو کشور ادامه دارد، توضیح داد: امیدواریم با روندی که در منطقه شاهد آن هستیم شاهد تحول مثبتی در روابط ایران و بحرین نیز باشیم البته همانطور که گفتم مشروط بر این که زمینه ها و مقدمات لازم آن نیز فراهم گردد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 خرداد 1402 بروزرسانی: 26 خرداد 1402 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2313

به "حدس دیپلمات آمریکایی درباره از سرگیری روابط ایران و بحرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدس دیپلمات آمریکایی درباره از سرگیری روابط ایران و بحرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید