فردا؛ آخرین مهلت ثبت نام وام 20 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش آخرین خبر، ثبت نام وام قرض الحسنه 20 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی درحالی از 27 خردادماه شروع شده است که فردا (31 خردادماه) آخرین مهلت ثبت نام آن است.

فردا؛ آخرین مهلت ثبت نام وام 20 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش ایسنا، ثبت نام وام قرض الحسنه بازنشستگان که از روز شنبه (27 خردادماه) شروع شده تا (31 خردادماه) ادامه دارد.

مبلغ وام از 12 میلیون تومانی که در سال گذشته پرداخت می شد، به 20 میلیون تومان افزایش یافته است که این تسهیلات در این مرحله، به 40 هزار بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی پرداخت می گردد.

به گفته میرهاشم موسوی- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، بعد از انجام این مرحله و معین شدن افراد واجد شرایط به تعداد 40 هزار نفر، در آستانه دهه مبارک امامت و ولایت، پرداخت مرحله اول وام قرض الحسنه بازنشستگان در دستور کار قرار می گیرد.

در این مرحله، بازنشستگان و مستمری بگیران می توانند با مراجعه به کانون های بازنشستگی در سراسر کشور برای دریافت این تسهیلات ثبت نام نمایند. برای دریافت این تسهیلات نیازی به ضامن نیست و این وام با توافقی که بین سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران اجرا شده است، به صورت قرض الحسنه به بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان پرداخت می گردد. بعد از ثبت نام، کلیه مراحل آنالیز شرایط متقاضیان و پرداخت این تسهیلات به صورت غیرحضوری انجام می گردد و نیازی به مراجعه بازنشستگان به بانک و شعب تأمین اجتماعی وجود ندارد.

مالکیت تلفن همراه، نداشتن سابقه چک برگشتی، نداشتن بدهی معوق به سیستم بانکی، استفاده نکردن از تسهیلات مشابه بانک رفاه در دو سال گذشته، و داشتن سن بین 18 تا 77 سال و بعلاوه داشتن حساب در بانک رفاه کارگران با حداقل 100 هزار تومان موجودی شرایط دریافت این تسهیلات است.

در صورت دارا بودن این شرایط متقاضیان در این مرحله می توانند به وسیله کانون های بازنشستگی ثبت نام خود را نهایی نمایند و نیازی به مراجعه حضوری به بانک و سازمان تأمین اجتماعی ندارند و در صورت داشتن شرایط، مبلغ تسهیلات به حساب مستمری بگیر واریز می گردد. بازپرداخت این تسهیلات دو ساله به صورت قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد است.

منبع: فرارو
انتشار: 30 خرداد 1402 بروزرسانی: 30 خرداد 1402 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2315

به "فردا؛ آخرین مهلت ثبت نام وام 20 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فردا؛ آخرین مهلت ثبت نام وام 20 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید