تور ارزان استانبول: برترین غذاهای خیابانی استانبول که حتما باید امتحان کنید

به گزارش آخرین خبر، در گوشه و کنار استانبول فروشندگان دوره گرد زیادی را می بینید که انواع غذاهای خوشمزه و ساده خیابانی را به مشتریان گرسنه عرضه می نمایند. غذاهای خیابانی استانبول فقط در دونر کباب خلاصه نمی گردد و تنوع گسترده ای دارد.

تور ارزان استانبول: برترین غذاهای خیابانی استانبول که حتما باید امتحان کنید

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

وقتی در استانبول هستید، خیلی زود متوجه تعداد زیادی از فروشندگان دوره گردی می شوید که در محله های شهر انواع غذاهای خوشمزه خیابانی می فروشند؛ از نان سیمیت گرفته تا ساندویچ ماهی در تنگه بسفر. این شهر خوراکی ها و غذاهای خیابانی زیادی دارد که می توانید در سفر به استانبول نوش جان کنید، حتی شب ها که بیشتر رستوران ها بسته است.

سیمیت، چاتال و آچما

یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی استانبول و قطعا یکی از سریع ترین صبحانه هایی که در دسترس ساکنان شهر قرار گرفته است، نان سیمیت است که در هر گوشه از شهر می توانید پیدا کنید. سیمیت نان گرد تردی است که روی آن کنجد می پاشند؛ چاتال هم شیرینی نرم و خوشمزه است؛ آچما هم به نان نسبتا شیرین می گویند.

در سفر به ترکیه، خوردن سیمیت را از قلم نیاندازید. شما می توانید روی سیمیت پنیر خامه ای یا نوتلا بزنید؛ اگر از فروشندگان هم درخواست کنید، حتما این کار را برایتان انجام می دهند. برخی از این فروشندگان سیمیت ها را در بسته بندی هایی حاوی پنیر، گوجه فرنگی، زیتون و خیار آماده نموده اند و به مشتریان عرضه می نمایند. از قلم نیاندازید که سیمیت با یک فنجان چای داغ می چسبد!

ایچلی کوفته

رستوران Sabirtasi برترین ایچلی کوفته های استانبول را عرضه می نماید. این کوفته با گوشت چرخ نموده و جعفری پر می گردد. اگر دوست ندارید به داخل رستوران بروید، در خیابان استقلال فروشنده این رستوران همواره آنجا است تا ایچلی کوفته های بیرون بر را به مشتریان ارائه دهد. این غذا هر روز در این رستوران تهیه می گردد و طعم بسیار خوشمزه ای دارد. یکی دیگر از برترین غذاهای رستوران Sabirtasi، چی بورک است که نان نازکی است که داخل آن را با گوشت چرخ نموده پر می نمایند.

ساندویچ ماهی (بالیک اکمک)

خوردن ساندویچی که از ماهی تازه صیدشده از تنگه بسفر تهیه شده، می تواند تجربه خوشمزه ای از سفر به استانبول باشد. در محله امینونو و بعلاوه کاراکوی، فروشندگان دوره گرد زیادی را می بینید که ساندویچ ماهی می فروشند. داخل این ساندویچ را با ماهی تازه کبابی، سالاد، گوجه فرنگی و پیاز پر می نمایند و طعم بسیار لذیذی دارد. اگر قرار است با کسی دیدار کنید یا جایی بروید، می توانید از فروشنده درخواست کنید که ساندویچ بدون پیاز برایتان آماده کند.

بلوط کبابی

در زمستان بوی بلوط تازه کبابی خیابان های استانبول را پر می نماید؛ در این فصل فروشندگان دوره گرد در گوشه و کنار شهر بلوط کبابی می فروشند. حتما باید از این بلوط ها امتحان کنید و با گرمایی که از آن ها به دستان تان منتقل می گردد، زمستان دلچسبی را تجربه کنید.

میدیه دولماسی

میدیه دولماسی یکی دیگر از غذاهای خیابانی دریایی استانبول است. فروشندگان قبل از سرو این دلمه آب یک عدد لیمو را روی آن می ریزند و به مشتریان عرضه می نمایند. شما می توانید در هر وعده، تعداد زیادی از این دلمه ها را نوش جان کنید، پس هر زمانی که سیر شدید، به فروشنده بگویید که دیگر برایتان دلمه سرو نکند. میدیه دولماسی در سراسر این شهر پیدا می گردد و معمولا اواخر شب می توانید فروشندگان این غذای خیابانی را در خیابان ها ببینید.

کوکورچ (Kokorec)

کوکورچ به روده کبابی و طعم دار شده گوسفند می گویند که شاید در ابتدا غذای خوشمزه و جالبی به نظر نرسد. اما این غذا یکی از پرطرفدارترین غذاهای خیابانی استانبول است. کوکورچ را روی سیخ های گردان می پزند و سپس به قطعات کوچک تر خرد می نمایند و پس از ادویه دار کردن، داخل نان ساندویچ می ریزند. توجه داشته باشید که کوکورچ یک غذای کاملا چرب و پرادویه است.

شاید برخی از افراد دوست نداشته باشند در خیابان چیزی بخورند و ترجیح می دهند در فضای دنجی بنشینند و با آرامش خیال از طعم غذای خود لذت ببرند. از آنجایی که استانبول یک شهر بزرگ توریستی است، طبیعی است که رستوران های زیادی داشته باشد. به همین علت بهتر است برای شکم گردی در این شهر ابتدا برترین رستوران های آن را بشناسید تا تجربه خوبی از سفر به ترکیه داشته باشید. شما می توانید لیست کاملی از رستوران های استانبول را در خبرنگاران مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق و تصاویر آن ها دسترسی داشته باشید.

منبع: کجارو / yemek.com / theculturetrip.com
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2101

به "تور ارزان استانبول: برترین غذاهای خیابانی استانبول که حتما باید امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استانبول: برترین غذاهای خیابانی استانبول که حتما باید امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید