این 11 مهارت شما را مدیری خبره می نماید!

به گزارش آخرین خبر، دانشمندان بر مبنای تحقیقات خود یازده مهارت زیر را برای مدیران پیشنهاد نموده اند و این مهارت ها را زیر بنای برنامه های خودبالندگی مدیریت قرار داده اند. این مهارت ها در طبقات سه گانه (دانش و اطلاعات بنیادی، مهارت های ویژه، صفات فراکیفی قرار داده شده اند). در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

این 11 مهارت شما را مدیری خبره می نماید!

1- اشراف بر واقعیات اساسی سازمان: مدیران پیروز در خصوص آنچه در سازمان شان می دهد اطلاع کافی دارند و اگر این اطلاعات را ندارند می دانند که از کجا آنها را به دست آورند.

2- دانش حرفه ای مرتبط با مدیریت: شامل اطلاعات اساسی راجع به اصول نظریه های مدیریت، دانش فنی، منابع اقتصادی و … می باشد.

3- حساسیت مداوم به رویدادها: مدیر باید نسبت به حوادث متفاوتی که پیرامون وی رخ می دهد به شیوه مناسب حسیاست نشان دهد و با آنها سازگاری نماید.

4- مهارت های تحلیلی: مشکل گشایی، تصمیم گیری و قضاوت: تصمیمات هموار مستلزم ارزیابی نقاط قوت و ضعف موقعیت های نامشخص و پر ابهام بوده و گاهی نیازمندی قضاوت است.

5- مهارت ها و توانایی های اجتماعی: مدیران پیروز دامنه ای از توانایی ها را که برای تعامل بین فردی ضروری است توسعه می دهند. مانند: تبادل نظر، مذاکره، تعارض و …

6- انعطاف پذیری عاطفی: در هنگام فشار احساسات به مدیر، وی نباید حالت غیر حساس و بی تفاوتی به خود بگیرد بلکه ضمن کنترل خود از عهده آن فشارها برآید.

7- پیش کنشی: مدیران اثربخش هنگام برخورد با رویدادها دوره طولانی را در نظر می گیرند، در حالی که مدیران با اثربخشی کمتر به شیوه ای پریشان و غیر منتقدانه به فشارهای فوری و اضطراری پاسخ می دهند.

8- خلاقیت: منظور توانایی فایق آمدن بر موقعیتها با ایده های نو و بی همتا و داشتن وسعت بینش برای تشخیص و قبول راهکارهای نو و مفید است.

9- فراست ذهنی: شامل توانایی درک سریع مسائل، تفکر درباره چند مسئله در یک زمان، جابجایی سریع از یک موقعیت یا مسئله به موقعیت دیگر و تماشا کل موقعیت به طور سری می باشد.

10- مهارت ها و عادات یادگیری متعادل: مدیران پیروز به عنوان یادگیرندگان مستقل عمل می نمایند. آنها برای حقانیت آنچه یاد می گیرند قبول مسئولیت می نمایند.

11- خودمطلعی یک مدیر باید از صفات شخصی و نقشی که آنها در اعمال نفوذ بازی می نمایند مطلع باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2080

به "این 11 مهارت شما را مدیری خبره می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 11 مهارت شما را مدیری خبره می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید