این عنکبوت های غول پیکر 16میلیون سال پیش در زمین می زیسته اند!، عکس

به گزارش آخرین خبر، تیمی از دانشمندان استرالیایی به سرپرستی دیرینه شناس موزه استرالیا (AM) و دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW)، دکتر متیو مک کوری، یک فسیل فسیلی به نام Megamonodontium mccluskyi را که بین 11 تا 16 میلیون سال قدمت دارد، رسماً نام گذاری و توصیف کردند. یافته های این جنس تازه عنکبوت اکنون در مجله جانورشناسی انجمن Linnean منتشر شده است.

این عنکبوت های غول پیکر 16میلیون سال پیش در زمین می زیسته اند!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، جنس تازه عنکبوت که در McGraths Flat، NSW، مکانی فسیلی که به علت سنگ غنی از آهن خود به نام گوتیت شناخته می گردد، یافت شده است، اولین فسیل عنکبوت از خانواده Barychelidae است. شبیه به جنس زنده، Monodontium است اما پنج برابر بزرگتر.

این عنکبوت به افتخار دکتر سیمون مک کلاسکی که نمونه را پیدا کرد، نامگذاری شد. مک کلاسکی که یک دانشمند زمین فضایی است، داوطلبانه وقت خود را برای یاری به کاوش های دیرینه شناسی صرف می نماید.

دکتر مک کوری گفت که تعداد کمی عنکبوت فسیلی در استرالیا یافت شده است که این کشف را بسیار مهم می نماید.

تنها چهار فسیل عنکبوت تا به حال در سراسر قاره پیدا شده است که درک تاریخچه تکاملی آنها را برای دانشمندان سخت نموده است. به همین علت است که این کشف بسیار مهم است، اطلاعات تازهی را در خصوص انقراض عنکبوت ها فاش می نماید.

نزدیک ترین خویشاوند زنده این فسیل اکنون در جنگل های مرطوب سنگاپور تا پاپوآ گینه نو زندگی می نماید. این نشان می دهد که این گروه زمانی محیط های مشابهی را در سرزمین اصلی استرالیا اشغال می کردند اما متعاقباً با خشک تر شدن استرالیا منقرض شده اند.

دکتر رابرت ریون، کهن شناس موزه کوئینزلند، که نویسنده ناظر این مطالعه بود، گفت که این بزرگترین عنکبوت فسیلی است که در استرالیا یافت شده است.

او نه تنها بزرگترین عنکبوت فسیل شده ای است که در استرالیا یافت می گردد، بلکه اولین فسیل از خانواده Barychelidae است که در سراسر دنیا پیدا شده است.

منبع: phys.org

کشف یک گونه تازه از دایناسور که هرگز دندان نداشته!/ عکس

موستانگ اسب ده هزار ساله آمریکایی!/ عکس

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 مهر 1402 بروزرسانی: 1 مهر 1402 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2349

به "این عنکبوت های غول پیکر 16میلیون سال پیش در زمین می زیسته اند!، عکس" امتیاز دهید

1 کاربر به "این عنکبوت های غول پیکر 16میلیون سال پیش در زمین می زیسته اند!، عکس" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این عنکبوت های غول پیکر 16میلیون سال پیش در زمین می زیسته اند!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید